ده نکته مهم در تبلیغ از زبان دیوید اوگیلوی پدر تبلیغات نوین جهان:

1_ تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام ها و نوگرایی های ذهن است، چون قسمت اعظم آن به دانش و سختکوشی فرد بستگی دارد.کسی که اندک استعدای داشته باشد و راهکارهای دست به جیب کردن مردم را به خوبی بداند، در این وادی موفق است.

2_ این حس اغواگر واگیردار است که سرگرم کردن مردم را به فروش بیشتر ارجح دانیم.

3_ پیش از نوشتن متن تبلیغ باید با محصول آشنایی کامل پیدا کرد.

4_برای مقایسه کاربرد روش های تبلیغاتی باید بررسی کرد کدام یک فروش بیشتری را رقم زده اند.

5_ کلید موفقیت در این است که به مشتری وعده یک تفاوت چشگیر را بدهیم؛ مانند طعم دلچسب تر، شستوشوی راحت تر، سرعت عمل بیشتر یا پوستی شاداب تر … .

6_ هدف از تبلیغ فقط این نیست که مردم را به خریدن محصولی تشویق کند.باید این ذهنیت ایجاد شود که بهتر از انواع مشابه است.

7_ روشی که در یک کشور جواب می دهد، تقریبا در تمام کشور ها قابل استفاده است.

8_ ویراستاران بهتر از کسانی که کار تبلیغ انجام می دهندف با اعجاز کلمه ها آشنا هستند؛ باید از دانسته هایشان استفاده کرد.

9_بسیاری از همایش های تبلیغاتی با پیچیدگی های زیادی همراهند.باید همان ابتدای کار، فهرست بلندبالایی از اهداف پیش رو تنظیم کرد که در آن دیدگاه های افراد و گروه های مختلف لحاظ شده باشد.در غیر این صورت کیفیت فدای کمیت می شود و در نهایت حاصل چندانی ندارند.

10_ هرگز نباید تبلیغ محصولی را که خانم ها مصرف کننده ی آن هستند، به آقایان واگذار کرد. یک تبلیغ خب می تواند سال های متمادی استفاده شود و از قدرتش کاسته نشود.کسی که یک بار موفق شد درست تبلیغ کند، برای همیشه تبلیغاتچی باقی می ماند.

برگرفته از کتاب اعتراف های یک تبلیغاتچی | 24 دی ماه سال 1398

دیدگاه بگذارید

avatar
  Subscribe  
Notify of