• همه
  • تبلیغات
  • عکاسی تبلیغاتی

چکیده درس های مهم دیوید اوگیلوی

ده نکته مهم در تبلیغ از زبان دیوید اوگیلوی پدر تبلیغات نوین جهان:

1_ تنها بخش کوچکی از خلق یک اثر تبلیغاتی مرهون الهام ها و نوگرایی های ذهن است، چون قسمت اعظم آن به دانش و سختکوشی فرد بستگی دارد.کسی که اندک استعدای داشته باشد و راهکارهای دست به جیب کردن مردم را به خوبی بداند، در این وادی موفق است.

2_ این حس اغواگر واگیردار است که سرگرم کردن مردم را به فروش بیشتر ارجح دانیم.

3_ پیش از نوشتن متن تبلیغ باید با محصول آشنایی کامل پیدا کرد.

4_برای مقایسه کاربرد روش های تبلیغاتی باید بررسی کرد کدام یک فروش بیشتری را رقم زده اند.

ندانستن،مهم ترین ضعف در تبلیغ

امروزه دنیای تبلیغات با چهار مشکل عمده و اساسی روبه روست: یک: تولیدکنندگان محصولات بسته بندی شده که بخش قابل توجهی از مشتریان شرکت های تبلیغاتی هستند، به جای اینکه برای تبلیغ محصول خود هزینه کنند، با هدف بالا بردن میزان فروش، به راه هایی همچون حراج و ارائه بسته های هدیه در ازای خرید بیشتر، متوسل می شوند.در واقع به جای اینکه محصول خود را معرفی کنند و نام آن را بر سر زبان ها بیندازند، با شکستن نرخ و بسنده کردن به سود کمتر راه فروش بیشتر را در پیش می گیرند.زدن چوب حراج به آنچه فروش مطلوبی ندارد، از همه بر می آید؛

عکس تبلیغاتی چه نقشی را در تبلیغات انجام می دهد؟

یک تصویر هزار کلمه ارزش دارد. همچنین در عصر دیجیتال امروز با وجود اکران صدها کمپین تبلیغاتی، عکاسی یکی از مهمترین عناصر تبلیغات است. تصویر همان چیزی است که توجه مشتری را چه در مجله، چه در بیلبورد و چه در یک وب سایت جلب خواهد کرد.